piątek, 18 listopada 2016

Powrót do źródeł?

papiez
Cytat Papieża Franciszka, ..i aż poszukałem w necie informacji, czy to jest prawdziwa wypowiedź, czy ktoś to napisał i dokleił zdjęcie? Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się, że to prawdziwa wypowiedź Głowy Kościoła Katolickiego.... 
...który to mimo uniesień związanych z Naszym Wielkim Rodakiem,  niestety nie kojarzy mi się obecnie najlepiej. Z perspektywy naszego kraju, postronny, nawet pozytywnie nastawiony obserwator widzi głównie : konserwatywne i oderwane od rzeczywistości poglądy na świat i życie (np invitro), skandale związane z pedofilią i zachowanie polskich hierarchów w stosunku do przestępców w sutannach, stałe ingerowanie w życie publiczne (popieranie jednych partii negowanie innych), walka z księżmi myślącymi inaczej niż obowiązująca linia (ks, Lemański), Ks Rydzyk, Petz itp itd.
Oczywiście można szukać usprawiedliwień dla ww postaw, ..tylko niby w imię czego ? Polskiej silnej narodowej tradycji i niewątpliwych zasług historycznych Kościoła? Szacunku dla wspaniałych i pięknych postaw, które były kiedyś i prawdopodobnie równie dużo jest ich w obecnym Kościele ? Tradycji zamiatania pod dywan problemów? .. O wiele bliższa mi jest postawa taka, by zobaczyć rzeczy takie jakie są, bez ocen i doszukiwania się teorii, szukania przyczyn...
I po latach, gdzie Kościół Katolicki konsekwentnie (niestety) pokazywał mi, jak niewiele ma wspólnego z religią i duchowością, padają z ust Papieża takie słowa! O ile podróże Franciszka autobusem, wypowiedzi na temat "niepotrzebnego zbytku hierarchów", "akceptacji dla homoseksualnych księży" traktowałem jako opinię rozsądne i przemyślane, idące w kierunku oczekiwań wiernych.,... o tyle cytowane słowa dobitnie uznają, że kościół nie ma monopolu na religię, dobro i duchowość. Cytat ten brzmi dla mnie z jednej strony jak totalne zaprzeczenie tego co budowali przez wieki hierarchowie potężnej instytucji kościelnej a z drugiej strony, jako coś absolutnie oczywistego i myślę, że zgodnego z wolą Proroków i Samego JHS.
Mam wielką nadzieję, że obecny Papież na trwałe zmieni Kościół (również u nas w PL) w kierunku takiego, który jest otwarty, mądry, zrozumiały, uniwersalny i bliski każdemu, .. by przynajmniej nasze dzieci mogły z niego czerpać prawdziwą wiarę, dobro, duchowość oraz przekaz o miłość do siebie i bliźnich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz